Munka a postán…

Immár második éve dolgozom a Magyar Postánál, ráadásul egy számomra új területen. Nem dolgoztam korábban “nagy” teherautóval, csak értékesítettem azokat.

Szerencsémre a korábban megszerzett jogosítványomnak itt végre hasznát láthatom és gyakorolhatom is a gépkocsivezetést naponta.

Kezdem azzal, hogy forgózsámolyos pótkocsival közlekedem, amely sokak számára a “mumust” jelenti. Legtöbbször azt hallom kifogásként, hogy “nehéz vele tolatni”. Nekem más lett a véleményem és nem azért, mert tudnám a titkot, vagy mert nálam van a bölcsek köve, hanem mert megtapasztalhattam.

Ezek a pótkocsik könnyen mozgathatók, közel hasonlóan terelhetőek, mint egy autó. Ezzel azt akarom, bocsánat, szeretném mondani, hogy tolatás alatt a pótkocsi pontosan annyira mozgékony, mintha egy autóval közlekednénk, tehát sokkal akár két autó közé parkolhatunk vele, extrém helyekre, (kanyargós) utakra is lehetséges a manőverezés.

 

A félelmek legnagyobb okának azt tartom, hogy a mai járművezetés oktatás szinte semmit sem magyaráz el tanfolyamok ideje alatt, mindenkinek a saját kárán vagy éppen lelkesedésén múlik, hogy megtanulja e ennek a pótkocsinak a vezetését vagy nem.

Nincs értelmes oktató anyag, illetve a legtöbb a német oldalakon, autós iskolák oldalain érhető csak el. itthon semmi infó, legalábbis én nem találtam.

Vannak teherautós vloggerek, akik próbálkoznak, de szerintem nem minden anyag használható.

Egyenesen tolatni ezzel a pótkocsival egy kapura pontosan annyi idő, mint egy nyergessel….. Hozzáteszem, hogy kanyarodva is! 🙂